Hot Hatch Cup znowu sezon z pełną frekwencją.

„Pokaż mi hot hatcha, którego nie ma na Hot Hatch Cup, a postawię Ci piwo” żartują zawodnicy HHC. Cupra, A45 AMG, Focus RS, Clio RS, Yaris GR, Golf R, Type R, Corsa OPC, RS3, Cooper JCW… mamy wszystko!

Skończyliśmy II sezon Hot Hatch Cup – Pucharu dla mocnych aut w nadwoziu hatchback. W sezonie 2021 rozegranych zostało 6 Rund w konwencji time attack, gdzie liczyła się suma trzech najlepszych czasów okrążenia toru wykręconych podczas całego dnia zawodów. Zawodnicy rywalizowali na Silesia Ring, Torze Poznań, Torze Kielce i Torze Jastrząb. Łącznie w II sezonie sklasyfikowanych zostało 226 zawodników.

Zarówno w pierwszym jak i w drugim sezonie frekwencja dopisała. Zawodników w hot hatchach przybywa i coraz mniej miejsca zostaje na klasę gości – OPEN. Przewiduję, że w 2022 100% zawodników HHC to będą hot hatche. W HHC startują zarówno seryjne auta jak i mocno zmodyfikowane. Każdy ma szansę na rywalizację, dobrą zabawę i poprawę swoich umiejętności prowadzenia mocnego kompakta. HHC to przekrój aut niemal wszystkich producentów. Tegorocznym hitem stała się Toyota GR Yaris, model ten stanowi już prawie 9% wszystkich startujących aut w HHC. Yaris mimo małego silnika kręci fenomenalne czasy jak 1:54 na Silesia Ring czy 1:49 na Torze Poznań   – opowiada Karol Himber, współorganizator ligi.

W III Sezonie 2022 HHC z pewnością wracamy na Tor Poznań i Silesia Ring, czyli pełnowymiarowe tory wyścigowe. Zależy nam także na Torze Jastrząb czyli technicznym i wolniejszym torze gdzie moc auta nie ma już tak dużego znaczenia. Nowością w przyszłym sezonie będzie dodatkowa klasyfikacja opierająca się o rywalizację producentów samochodów.  Planowanych jest 7 Rund. Sezon rusza pod koniec marca na Silesia Ring.

Mistrzowie Sezonu 2021 Hot Hatch Cup

🏆 Klasa 1.1 – POJEMNOŚĆ DO 2L 2WD/AWD

  1. Paweł Lemieszek (Renault Clio)
  2. Jędrzej Lisewski (Renault Clio RS)
  3. Kamil Niesłuchowski (Honda Civic)

🏆 Klasa 1.2 – POJEMNOŚĆ DO 2.5L 2WD

  1. Grzegorz Tylenda (Renault Clio IV RS)
  2. Kamil Kołodyński (Ford Fiesta ST)
  3. Marek Kosinski (Renault Clio)

🏆 Klasa 1.3 – POJEMNOŚĆ DO 2.5L AWD

  1. Piotr Sławiński (Toyota GR Yaris)
  2. Andrzej Łopata (Toyota GR Yaris)
  3. Kamil Kubiczek (Toyota GR Yaris)

🏆 Klasa 2.1 –  POJEMNOŚĆ DO 3L 2WD

  1. Marcin Bukała (Seat Leon Cupra)
  2. Przemek Ujma (Seat Leon Cupra)
  3. Jakub Jeznach (Honda Civic Type R)

🏆 Klasa 2.2 –  POJEMNOŚĆ DO 3L AWD

  1. Jakub Dubieński (VW GOLF R)
  2. Sławomir Zajdel (VW GOLF R)
  3. Sebastian Kuraszkiewicz (Audi 80)

🏆 Klasa 3.2 – POJEMNOŚĆ POWYŻEJ 3L AWD

  1. Łukasz Leśniewicz (Ford Focus RS)
  2. Marcin Kwiatkowski (Ford Focus ST AWD)
  3. Michał Radoń (Ford Focus RS)

🏆 Klasa 4.1 – PRO 2WD DO 250KM

  1. Robert Zych (Renault Clio IV RS)
  2. Mateusz Cieslik (BMW 330i)
  3. Grzegorz Jaskiewicz (Seat Ibiza)

🏆 Klasa 4.2 – PRO 2WD POWYŻEJ 250KM

  1. Piotr Krzysztoforski (Renault Clio IV RS)
  2. Mateusz Duraj (Honda Civic)
  3. Bartek Skierkowski (Seat Leon)

🏆 Klasa 4.3 – PRO AWD

  1. Bartek Piotrowski (Toyota GR Yaris)
  2. Bartosz Krala (Ford Focus RS)
  3. Tomasz Pietkiewicz (Ford Focus RS)

Pełne wyniki wszystkich Klas Hot Hatch Cup – www.hothatchcup.pl/wyniki-hhc-2021

Fot.:  Andrzej Kozłowski, Bartosz Słomiński
Tekst:
Zespół PR Hot Hatch Cup

WWW: www.hothatchcup.pl
FB: www.facebook.com/HotHatchCup

Reklama: Dezynfekcja Lublin Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy... Całe Lubelskie! Ozonowanie Lublin