Marcowe Hot Hatche w sierpniu na Silesia Ring.

I Runda Hot Hatch Cup na torze wyścigowym Silesia Ring z powodu pandemii została przeniesiona z 29 marca na… 2 sierpnia. Z wczesno jesiennej pluchy w sam środek upalnych wakacji. Frekwencja 100%.

Pandemia koronawirusa wielu pokrzyżowała plany i przesunęła start sezonu wyścigowego dopiero na czerwiec. Wszystkie planowane w marcu, kwietniu i maju wydarzenia musiały zostać odwołane lub przesunięte na inny termin. Tak też było z planowaną na 29 marca I Rundą Hot Hatch Cup. Zarządcy toru wyścigowego Silesia Ring już nie pierwszy raz okazali się prawdziwymi przyjaciółmi motoryzacyjnej społeczności i zaproponowali przeniesienie imprezy z marca na sierpień. Tak też się stało.

I Runda Hot Hatch Cup wystartowała 2 sierpnia z przytupem. Silesia Ring to najnowocześniejszy obiekt tego typu w tej części Europy. Prawdziwy tor wyścigowy. Bardzo lubimy wracać tu z naszymi wydarzeniami. Tor ma ponad 3,5km długości. Jest bardzo szybki i bezpieczny zarazem. Pozwala na sprawdzenie limitów możliwości auta, przy czym wybacza całkiem dużo. Wypadnięcie z trasy zwykle kończy się pułapką żwirową, a nie jak w przypadku Toru Poznań bandą.  – opowiada Karol Himber, współorganizator HHC.

W I Rundzie HHC wystartowało aż 104 zawodników. Dość liczna, bo 18 samochodowa, była reprezentacja gości – klasa OPEN podzielona od tej Rundy na 3 podklasy; OPEN 2WD do 250KM, OPEN 2WD powyżej 250KM i OPEN AWD.

Zawody przeprowadzono sprawnie. Nieliczne przypadki wypadnięcia z trasy zawodników spowodowały wykonanie w pełni zamierzonego planu imprezy. Najszybsi wykręcili tego dnia ponad 150 torowych kilometrów co przeliczeniu na koszt udziału w imprezie jest jednym z najlepszych wyników wśród tego typu imprez. Pogoda dopisała aż za bardzo. Ponad 30 stopni i pełne słońce były solidną próbą dla układów chłodzenia wysilonych silników hot hatchy.

Dwie długie proste Silesia Ring faworyzowały mocne samochody. Najszybszy podczas I Rundy HHC okazał się zawodnik nr 9 z czasem 1:49.226 w Audi RS3 z 700 konnym programem i pakietem aerodynamicznym.  Kolejny hot hatch był wolniejszy o prawie 7 sekund (1:56.168) – zawodnik nr 155 w 400 konnym Ford Focus RS. Tuż za nim uplasował się zawodnik nr 150 z czasem 1:56.488 w 290 konnej Honda CRZ. W najsłabszej klasie do 2.5L 2WD z czasem 2:03.571 najszybszy był zawodnik 131 w Renault Clio RS.

Wyniki I Rundy Hot Hatch Cup :

Pełne wyniki 👉👉👉 https://www.hothatchcup.pl/wyniki/

🏆 DO 2.5L 2WD

1. Paweł H. (131) – Renault Clio RS Trophy

2. majcher (89) – Mini JCW

3. Lelu (23) – Renault Clio

🏆 DO 3L 2WD

1. Qba_Blue_TypeR (98) – Honda CTR

2. Pampi Seat Racing (06) – Seat Leon Cupra

3. TypeR 666 (133) – Honda Civic Type R

🏆 DO 3L AWD

1. Dawid Dejw (15) – Mercedes A45s

2. QBIC (85) – Seat Leon Cupra ST

3. KowalMX (04) – VW Golf 7R

🏆 POWYŻEJ 3L AWD

1. Marcin (120) – Ford Focus RS

2. Nitro_rs (16) – Ford Focus RS

3. Waldek (132) – Ford Focus RS

🏆 PRO 2WD

1. Siatek (150) – Honda CRZ

2. Maxireno (101) – Renault Clio RS

3. Dziabagos (136) – Honda CRZ

🏆 PRO AWD

1. EURO-MAT (9) – AUDI RS3

2. Gres RS (155) – Ford Focus RS

3. TomekRST (42) – Ford Focus RS

🏆 HOT CLASSIC

1. Arthur (47) – Audi Coupe Quattro

2. Rafkul (109) – Volkswagen Golf

3. Gregory (111) – Seat Ibiza Cupra

🏆 OPEN 2WD do 250KM

1. Andrzejsr (63) – Westfield Zetec

2. Carson (152) – BMW E36

3. ZDU (145) – Mazda RX-8

🏆 OPEN 2WD powyżej 250KM

1. Dr. Kokon (124) – Mazda MX-5

2. LFRX8 (143) – Mazda RX-8

3. asmo666 (66) – Nissan 200SX S14

🏆 OPEN AWD

1. Sławek (75) – Nissan GTR

2. Witamina Motorsport (46) – Subaru WRX STI

3. Driver Subaru (549) – Subaru WRX STI

Autor tekstu: Zespół PR Hot Hatch Cup
Zdjęcia: Andrzej Kozłowski

WWW: www.hothatchcup.pl

FB Pucharu: www.facebook.com/HotHatchCup
FB Klubu: www.facebook.com/HotHatchPolska